Anarkisme i teori og praksis
Du er ikke logget ind.
Duke40 har godt nok fået lang snor. Og når klaphatten ligefrem er begyndt at sende dødstrusler ud, så burde det altså aktivere admins!
at per jensen skrier på urban og jeg fremføre hvad han skriver her men glemte "situations tegn" var en forglemmelse det er jo ikke min persolige menning
link http://per19gryn.urbanblog.dk/category/kim-m%C3%B8ller/
mn bare en henvisning til hvad en,der stiller op for et parti .
er nomalt bekæmper folk der skriver sådanne ting.
r en skandale og ja hvis det viser sig de stadig accptere ham uden han trækker sine udtagelser tilbage ,er jeg mig nok nødtaget til og stemme sf , men og kalde mig for en trold for og gengive hvad en fra el skriver på urban er sku for langt ude
Slet nu den idiot, jeg fatter virkelig ikke hvorfor Duke40 ikke får et ban.
Hans indlæg afspore i den grad de tråde han skrive i, det er sku ikke særligt prograssivt.
Trusler på livet og den slags, er sku det eneste JP og andre borgerlige medier sidder og venter på, når de læser med herinde, så det alene burde give et ban.
Senest redigeret af ._. (08-02-2010 17:45:04)
beklager jeg skrev lidt forviret men er da glad for vi er enige i fordømmelsen over per jensen , men godt du skrev det om højre fløjen og said , måske er per jensen fra sønderjyllands kreds en 5 kollone mand fra højre fløjen som ska få el til og fremstå fasistisk det faldt mig aldrig ind inden du skrev det flab
endnu en gang sorry for mangelende " " og en mere nøjagtig henvisning til per jensens blog på urban og til jer fra jp og højre fløjen
der læser med her,
det er ikke nogle herinde , der har ment elller skrevet nogle dødstrusler men blot glemt situations tegn og et link
der ska sku nok vise det slet ikke er per jensen der har skrevet indlæget på urban blog ,
men kim elelr en anden højre fløjser der har hacket sig ind og skrevet dødstruslerne tror ikke en el folketings kandidat ville skrive sådan .
det sku er de facister der forsøger og få en fra el hængt ud lige som kim også gør men mange fra vores fløj r så håber det hackeri blir meldt så per jensen ka blive renset
Det er korrekt hvad Duke40 skriver.
Opfatter dog stadig Duke40 som troll...
Kan godt lide, at duke40 ikke har lagt mærke til "Rediger indlæg"-knappen endnu og derfor vælger, at lægge 3 indlæg lige i træk :'D ..
Epic!
xxy@
jeg er bange for at du ikke har forstået hvad der reelt set sker i århus
det eneste jeg kan se du har forstået er alt det lort der står skrevet i avisen
og din uvidenhed beskrives meget godt da du tror vi alle sammen er stalinister der
vil have sovjet tilbage og tro mig jeg afskyer sovjet ligeså meget hvis ikke mere end du gør.
du må forstå at venstre fløjen rent faktisk blot prøver at udfolde sig rent kulturelt og
kollektivt samt at åbne op for selvforvaltet samarbejde mellem folk som har lyst.
jeg synes det er sørgeligt at du ikke engang kan finde ud af at sætte dig ind i en sag
som du rent faktisk prøver at kritisere da du burde
vide at WP's holdninger bygger på at udryde alt der ikke har en hvid hud
med vold og magt.
deomstrationen i lørdag var lavet til alle der havde en mangfoldig/antifacistisk tankegang var velkkommen
samt at demoen ikke noget som helst med overfaldet at gøre da det ikke den der overfaldede nogen.
hvad nogle få deltagere har gjordt er ikke noget som nogen kunne have gjordt noget ved
da ingen kan stryre alle mennesker.
jeg synes selv at det et nederen move da personen ikke havde opført sig voldigt synes jeg ikke
at man skulle udsette ham for vold.
men i og med at folk fra uriasposten har udleveret dokumenter til både junikredsen og balder.org
er det forståeligt nok at folk føler sig truet for deres privat liv og ret til udtrykke deres meninger
i fred på gaden er det ikke uforståeligt.
jeg forstår godt hvorfor folk virker afskrækket over den konflikt der har hersket
i århus i 16 år da de ikke er andet end blevet fremmed gjordt fra den af medierne og
staten.
men det må forståes at det ikke er nogen bande krig men blot nogle unge mennesker der kæmper for at kunne
udfolde sine kulturelle kompetancer samt at gå i fred på gaden uden at blive overfaldet eller hetzet
hvis du betvivler dette kandet dokumeteres at største delen af de overfald,chikaner og hetz er blevet
begået af højrefløjen og at det er dem der skaber en voldig stemning og dagsorden århuses gader....
håber du forstår... slut herfra
mockduck skrev:
xxy@
jeg er bange for at du ikke har forstået hvad der reelt set sker i århus
det eneste jeg kan se du har forstået er alt det lort der står skrevet i avisen
og din uvidenhed beskrives meget godt da du tror vi alle sammen er stalinister der
vil have sovjet tilbage og tro mig jeg afskyer sovjet ligeså meget hvis ikke mere end du gør.
du må forstå at venstre fløjen rent faktisk blot prøver at udfolde sig rent kulturelt og
kollektivt samt at åbne op for selvforvaltet samarbejde mellem folk som har lyst.
jeg synes det er sørgeligt at du ikke engang kan finde ud af at sætte dig ind i en sag
som du rent faktisk prøver at kritisere da du burde
vide at WP's holdninger bygger på at udryde alt der ikke har en hvid hud
med vold og magt.
deomstrationen i lørdag var lavet til alle der havde en mangfoldig/antifacistisk tankegang var velkkommen
samt at demoen ikke noget som helst med overfaldet at gøre da det ikke den der overfaldede nogen.
hvad nogle få deltagere har gjordt er ikke noget som nogen kunne have gjordt noget ved
da ingen kan stryre alle mennesker.
jeg synes selv at det et nederen move da personen ikke havde opført sig voldigt synes jeg ikke
at man skulle udsette ham for vold.
men i og med at folk fra uriasposten har udleveret dokumenter til både junikredsen og balder.org
er det forståeligt nok at folk føler sig truet for deres privat liv og ret til udtrykke deres meninger
i fred på gaden er det ikke uforståeligt.
jeg forstår godt hvorfor folk virker afskrækket over den konflikt der har hersket
i århus i 16 år da de ikke er andet end blevet fremmed gjordt fra den af medierne og
staten.
men det må forståes at det ikke er nogen bande krig men blot nogle unge mennesker der kæmper for at kunne
udfolde sine kulturelle kompetancer samt at gå i fred på gaden uden at blive overfaldet eller hetzet
hvis du betvivler dette kandet dokumeteres at største delen af de overfald,chikaner og hetz er blevet
begået af højrefløjen og at det er dem der skaber en voldig stemning og dagsorden århuses gader....
håber du forstår... slut herfra
Hvis denne besked er feset ind i XXY's hoved, er der en flaske vin på vej til dig mockduck!
Forstår virkelig ikke hvordan fanden man ellers kan forklare folk hvad der i virkeligheden sker på gaden? Det er vist ikke nok med at skære det ud i pap....
Jeg er lidt bagud i denne debat og indrømmer at jeg ikke har læst alt i denne tråd.
Alligevel vil jeg indskyde, at når jeg skimmer indlæggene fornemmer en teoretisk tilgang til den antifascistiske kamp. Jeg mener, det er vigtigt at forstå, at den del som hedder gå på gaden og stoppe fascister, lukke fester ned, blokere møder osv. er en direkte aktion, som går ud på helt konkret at forhindre, stoppe eller vise nazierne at de ikke "ejer gaden"... har magten. Det er ikke et spørgsmål om hr. og fru jensen forstår disse tiltag, men et spørgsmål om liv og død. liv og død for minoritetsgrupper, for frirum, for andre af deres hadegrupper.
Jeg tror ikke at folk som sætter spørgsmålstegn ved militant antifascisme for alvor har oplevet selv at blive angrebet af nazier eller for alvor har indset hvor vigtigt det er at markere sig fysisk overfor disse mennesker/grupper.
Denne nødvendighed blev allerede defineret før AFA opstod. (De besatte huse i 80erne var til tider genstand for div.højreradikale gruppers had/angreb og det var nødvendigt at "sætte sig i respekt"). Op gennem AFA´s historie er denne linie blevet videreført og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at vi idag ville se endnu flere angreb, marcher, møder, fester fra naziernes side hvis ikke det antifascistiske miljø havde sat sig igennem, så de svin forstod det.
O.K. risikoen for "bandekrig" vil altid være til stede og det skal hele tiden diskuteres hvornår og hvor vi forsvarer os og går til modangreb.
Senest redigeret af Brava (09-02-2010 13:04:53)
Det er da netop en af vores vigtigste opgaver at få, det du så distanceret kalder hr. og fru Jensen, til at forstå hvorfor den militante antifascisme er vigtig. Hvis vi ikke magter den opgave, så står vi med en meget lukket antifascistisk bevægelse uden nævneværdig tilstrømning.
Selvfølgelig kan man ikke altid få et godt billed i pressen, men er vi helt er ligeglade med billedet i befolkningen, så sker der netop det at visse personer og grupper lukker sig om sig selv. Dette kan desværre resultere i en voldsromantik og dyrkelse af machoidealer som er helt forkerte og slet ikke forenelige med det politiske standpunkt jeg har som anarkist.
Folk må sgu da også forstå at det ikke er sort/hvidt, det er jo ikke "Enten render vi rundt med blomster og råber peace love and harmony, eller også så tæver vi nazisterne tilbage til sidste uge".
Jeg mener at det er vigtigt konstant at overveje sine midler i forhold til sine mål. Jeg mener også at selvforsvar altid er legitimt, men man skal ikke, som det også skrives i denne tråd, forgribe sig på ordet selvforsvar og bruge det om handlinger som ikke kan betegnes som selvforsvar.
Brava, du får det at have en teoretisk tilgang til antifascisme til at lyde som noget dårligt, hvorfor? Tror du ikke folk herinde også er aktive på gaden? Selvfølgelig er vi det, men vi forsøger at kombinere gaden og teorien, i stedet for at kaste os hovedløse ud i en konflikt.
Jeg synes ikke jeg ser nogen her der taler i mod at vi skal blokere og forhindre fascisternes forsamlinger i det offentlige rum. Det der sættes spørgsmål ved er simpelthen de midler vi gør brug af når vi ønsker at gøre dette.
Lad os tage Kim Møller som eksempel, hvorfor er det nødvendigt at udsætte ham for vold, når det at konfiskere hans kamera ville have været nok? Begynder han selv at udøve vold, er selvforsvar legitimt, men selvfølgelig i en passende målestok.
Den antifascistiske kamp foregår også på mange andre planer end på gaden, det skal man ikke glemme.
Igen, målet er et produkt af midlerne!
@mockduck
"og din uvidenhed beskrives meget godt da du tror vi alle sammen er stalinister der
vil have sovjet tilbage og tro mig jeg afskyer sovjet ligeså meget hvis ikke mere end du gør."
Jeg har ikke hævdet alle er stalinister. "Rødbeden" begyndte, at tale om 2VK af grunde han kun selv kender. Her påpegede jeg, at socialdemokraternes strategi, hvor problematisk den end var, var bedre end kommunisternes. Socialdemokraterne allierede sig trods alt ikke med Hitler.
Intet sted har jeg sagt, at alle ønskede Sovjet tilbage. Det er en påstand du har opfundet.
Hvilke dårlige undskyldninger man har for at gennemtæske sine politiske modstandere, interesserer mig ret lidt. Hvad jeg kan konstatere, er at man her i Århus via ARN osv. har allieret sig med psykopaterne fra AFA, der er præcis lige så afstumpede og voldelige som WP.
Samtidig med at man selv samarbejder med bevægelser, der virker gennem politisk vold, postulerer man udadtil, at man er mod politisk vold. Det er både hyklerisk og dybt usympatisk.
"men i og med at folk fra uriasposten har udleveret dokumenter til både junikredsen og balder.org
i fred på gaden er det ikke uforståeligt."
Flere af de her underlige påstande, som også Pinnerup fremsatte (før han valgte at forsvinde fra denne tråd uden at komme med dokumentation). Lad os se nogen links. Og hvis du ligger inde med noget, der påviser at KM har videregivet privatadresse eller oplysninger om familiemedlemmer, så vil det også være fint.
Så kan du jo spare Pinnerup for besværet.
Samtidig man jeg igen konstatere, at samme argument kan anvendes for, at det ikke vil være "uforståeligt" hvis en af WP-psyko en dag smadrer en fotograf fra Redox. Her må vi jo huske på at både Demos og Redox beviseligt samarbejder med en bevægelse, der udøver politisk vold.
Det gør KM ikke, og han tager eksplicit afstand fra politisk vold uanset hvem ofrene er.
"jeg forstår godt hvorfor folk virker afskrækket over den konflikt der har hersket
staten."
Det er noget sludder. Det der har fremmedgjort folk, er at man tydeligt kan se, at det store problem "anti-fascisterne" i Århus har, er at det ikke er dem, der er stærke nok til at gøre det som WP gør mod dem, og gennentæske politske modstandere når det passer dem.
Hvis det stod til "anti-fascisterne" ville Århus være som Nørrebro, hvor diverse politiske "uønskede" ikke kan bevæge sig ind, uden at risikere gennembankning fra AFA og sympatisører.
@Brava
Det er fint nok. Så må vi andre jo bare læne os tilbage, og håbe på at I tilhængere af politisk vold på begge ekstremistiske yderfløje smadrer hinanden, så vi andre bliver fri for jer.
@Presz
"Lad os tage Kim Møller som eksempel, hvorfor er det nødvendigt at udsætte ham for vold, når det at konfiskere hans kamera ville have været nok? Begynder han selv at udøve vold, er selvforsvar legitimt, men selvfølgelig i en passende målestok."
Hvis I ikke vil blive set, så lad være med at demonstrere. Ideen med at demonstrere er at stå ved og frem med sin holdning i det offentlige rum. Det er fuldt legalt, at fotografere i det offentlige rum i DK, hvilket Demos og Redox også nyder godt af.
Men jeg kan forstå, du også vil syntes, at det var helt ok at stjæle deres kameraer under trusler om vold (jeg går ud fra du ikke regner med at hverken de eller KM ville forære deres kamera bort, bare fordi man spurgte pænt og høfligt).
Jeg vil gerne smide denne video ind som debat oplæg, da jeg synes at det er nogle meget interessante påstande som kommer i videoen, nogle som muligvis kan være med til at opkvaleficere denne debat omkring antifascisme.
http://www.youtube.com/watch?v=x9_0I2U3mjM
Antifascisme er ikke kriminelt, det er nødvendigt!!!
(Glemte at smide linket)
Senest redigeret af BomberQueer (09-02-2010 14:40:08)
XXY skrev:
Det er noget sludder. Det der har fremmedgjort folk, er at man tydeligt kan se, at det store problem "anti-fascisterne" i Århus har, er at det ikke er dem, der er stærke nok til at gøre det som WP gør mod dem, og gennentæske politske modstandere når det passer dem.
Hvis det stod til "anti-fascisterne" ville Århus være som Nørrebro, hvor diverse politiske "uønskede" ikke kan bevæge sig ind, uden at risikere gennembankning fra AFA og sympatisører.
Lad nu være med at blande Nørrebro og AFA ind i det her. Sagen er Århus og UWP. Jeg forstår ikke helt hvad din definition af "anti-fascisterne i Århus" er.. Århus har nemlig ikke nogen tradition for konkret og direkte anti-fascisme som det københavnske AFA som, påpeget foroven, rækker tilbage til 80erne.. Det århusianske tilfælde af en anti-fascist (et relativt nyt fænomen) er tit og ofte små piger, gymnasiedrenge, punkere, bøsser, alkoholikere eller folk med mørk hud i alle aldersgrupper. Behøves jeg at beskrive en stereotyp UWP hooligan?
Heldigvis har de Århusianske anti-fascister efterhånden lært at tage fat på problemet, på deres egen måde....
Jeg ked af at jeg ikke var til demoen, kampen fortsætter!
- en forhenværende århusianer
@Bomberqueer
Goddaw do. Som om en youtube med det postulatet "Antifascisme er altid selvforsvar", er argument for noget som helst.
@abl
"Lad nu være med at blande Nørrebro og AFA ind i det her"
Det er jo svært at undgå, når de er mere eller mindre fremstår som medarrangører af demoerne, busser folk ind fra Nørrebro og udøver politisk vold mod folk, de ikke kan lide i forbindelse med dem.
Hvis man ved fremtidige demoer afsværger AL politisk vold, og tager fra AFA, er situationen selvfølgelig ganske anderledes.
Alligevel vil jeg indskyde, at når jeg skimmer indlæggene fornemmer en teoretisk tilgang til den antifascistiske kamp. Jeg mener, det er vigtigt at forstå, at den del som hedder gå på gaden og stoppe fascister, lukke fester ned, blokere møder , stjæle vare i netto og slå ansatte og kunder der prøver og stoppe det , larme med høj musik hele natten på hverdage så naboer ikek ka sove som ska passe deres arbejde/ studie , lave et uhyggeligt svineri nede ved kanalen og uden for huset . lave store brændmærker i træbroen , bestemme hvilken slags musik tilfældige gæster i huste vli høre på computerne lave grafitti på mange af nabo husene bål og brand i gaden da aftalen var ved og udløbe hærværk på biler og trusler mod tilfældige naboer .
Det er ikke et spørgsmål om hr. og fru jensen forstår disse tiltag mht wp men de forstå den anaksitiske og bz/ suf bevægelserne gør deres hverdag liv et helvede hvis de boede fortæt på fristedet huset så selv om jeg tit har stemt el forstå jeg ikke de totalt dropper samarbejdet med sådanne nogle brugere, selv om der er mange fra suf og anakistiske bevægelser aldrig er til gene for nogen , blir det hurtigt til det syn hr og fru jensen med rimlighed har på hele bevægelsen
Alligevel vil jeg indskyde, at når jeg skimmer indlæggene fornemmer en teoretisk tilgang til den antifascistiske kamp. Jeg mener, det er vigtigt at forstå, at den del som hedder gå på gaden og stoppe fascister, lukke fester ned, blokere møder , stjæle vare i netto og slå ansatte og kunder der prøver og stoppe det , larme med høj musik hele natten på hverdage så naboer ikek ka sove som ska passe deres arbejde/ studie , lave et uhyggeligt svineri nede ved kanalen og uden for huset . lave store brændmærker i træbroen , bestemme hvilken slags musik tilfældige gæster i huste vli høre på computerne lave grafitti på mange af nabo husene bål og brand i gaden da aftalen var ved og udløbe hærværk på biler og trusler mod tilfældige naboer .
Det er ikke et spørgsmål om hr. og fru jensen forstår disse tiltag mht wp men de forstå den anaksitiske og bz/ suf bevægelserne gør deres hverdag liv et helvede hvis de boede fortæt på fristedet huset så selv om jeg tit har stemt el forstå jeg ikke de totalt dropper samarbejdet med sådanne nogle brugere, selv om der er mange fra suf og anakistiske bevægelser aldrig er til gene for nogen , blir det hurtigt til det syn hr og fru jensen med rimlighed har på hele bevægelsen
@XXY
Jamen du har jo netop ikke forstået princippet bag militant antifascisme. Sagen er at hvis fascisterne ikke får et konfrontatorisk modspil, så render de rundt og overfalder sagesløse minoriteter og afvigere, mens de mere retter sig mod den militante venstrefløj hvis de også spiller med musklerne - vupti, ulven bliver distraheret og spilder sin tid på at bekæmpe sine fjender ('de røde') i stedet for sine modstandere (indvandrere). Formålet med sådan en manifestation er at vise hvor stærke man er og at WP bare kan dukke op hvis de vil noget.
Resultatet er: 1. De får bank eller 2. De bliver væk, og begge dele vil være en sejr, for det svækker den højreradikale bevægelse på gadeplan, hvor den også er den største trussel. Et læserbrev eller nazistisk propaganda er også potentielle trusler, men slet ikke nær så meget som når de offensivt bemægtiger sig det offentlige rum. Svaret er simpelt: nazismen hører ikke hjemme nogen steder efter forbrydelserne under 2. verdenskrig, og det vil vi gerne vise dem.
Nazisternes holdninger kan vi nok ikke gøre det store ved, da de er forårsaget af kapitalismens bagsider og dårligdomme kombineret med en række personlige nederlag. Her er det vores opgave at forandre strukturerne ved siden af den antiracistiske kamp, at bekæmpe kapitalismen så undertrykkelsesapparatet forsvinder og nazismen i sidste ende bliver overflødiggjort. Men så længe vi kan holde nazisterne væk fra gaden ved en fredelig manifestation som i weekenden, så den revolutionære venstrefløj kan arbejde i fred med sit øvrige projekt, vil jeg ligesom BomberQueer mene at antifascisme til enhver tid er selvforsvar og i øvrigt også forsvar for mange andre grupper i det her samfund som er for bange til at gardere sig imod volden fra højreekstremisterne. Antifascismen giver også dém en stemme og en styrke til at sige fra.
Du ser næppe autonome rende rundt og slår tilfældige folk ned uden årsag. Heri ligger den store forskel, selv om man måske som udenforstående ikke umiddelbart kan se den under en slåskamp mellem venstre- og højre. Man kan mene om sagesløse overfald mod ikke-voldelige idioter hvad man vil, men faktum er at Kim Møllers hjemmeside Uriasposten fungerer som nazisternes forlængede arm, idet han tror han kan arbejde offentligt og i fuld åbenhed med sit skamløse udstillelsesprojekt af venstreorienterede med fuldt navn og billede. Det var der så en enkelt udbrydergruppe i lørdags der viste ham, at han altså ikke har 'helle' med sit foretagende bare fordi han ikke bruger vold (og i stedet lader andre begå volden for sig ved aktivt at hjælpe dem med det gennem sin omfattende billeddokumentation).
Ligesom det gode gamle udtryk 'en skruebrækker er en skruebrækker' burde der være et enslydende citat med ordlyden 'en nazi er en nazi', uanset om denne fotograferer antiracistiske demonstranter og efterfølgende lægger dem ud på nettet og/eller direkte slår dem ned. Nazisterne holder jo omvendt heller ikke hånden over de ikke-voldelige antiracister - og har i øvrigt heller aldrig nogensinde gennem historien gjort det - det bevidner det særdeles brutale overfald på ARN-talsmanden Peter Bonfils jo om (kilde: http://stiften.dk/article/20081101/AAS/680343186 ), så hvorfor skulle vi andre gøre det? Kim er ikke en mindre fjende bare fordi han gemmer sig bag sin kameralinse. Han er lige så afskyelig som hans tæskehold Ultra White Pride - en forening han direkte eller indirekte har rollen som agent for.
Man kan i stedet spørge sig selv om hvorfor i alverden Kim ønsker at bekæmpe venstrefløjen og de autonome, når man jo tænker på at det er venstrefløjen (reformistiske partier som Venstre og Socialdemokraterne) der gennem historien har givet Hr. Møller alt hvad han overhovedet kunne drømme om, velfærdsstat og grundlovssikret ytringsfrihed. Hvis han gør det af moralske årsager, jamen er han så ikke skabsnazist et eller andet sted?
PS: I øvrigt gik der en del muslimske indvandrere med i manifestationen bl.a. fra Gellerup, der med jævne mellemrum bliver generet af White Prides hærværk i kvarteret. Det kan du vel heller ikke tolke som en fiasko? Ja, der er sgu mange i Århus der er trætte af de 30 AGF-tabere der render rundt og heiler og maler hagekors på murene.
duke40 skrev:
Stop nu den galning.
det er hvad pressen og naborene fortæller og selv om det sku være nogle få som måske ingen gang er en del af miløjet men bare kom i huset er det noget der smiter af på alle og ka være et problem fr hele fløjens omdømme ka du slet se det fra den vinkel eller er du bare skide ligeglad med "hr og fru jensen" frygt og irretation over for sortklædte anakister og brugere af besatte og lovlige fristeder som jo ikke er helt rundløs pga få brugere/gæsters opførsel
der sku stå "ikke helt grundløs frygt"
på doteavej er der fres og ro og slet ikke sammen negativ holdning fra naboer og butikker i nærheden og og ingen frygt fra beboerne i området , så blir fristedet og også accpeteret af omgivelserne og der er ikke sammen negativ og fordømmende holdning fra borgelige politikere som der med god grund var i århus byråds borgelige fløj
@XXY: Hvor var Kim Møller, da Peter Hegner Bonfils blev overfaldet og slået til plukfisk af 15 WP'ere? Og hvor var den samlede blogosfæres fordømmelse af overfaldet, bortset fra Engelbreth på Politiken?
Hvor var Kim Møller da Sara Bruun blev slået ned? Hvor er Kim Møller i sagen om de to, som blev tævet efter demonstrationen?
Hvor er din fordømmelse af Kim Møller, som postede Vederfølners løgnehistorie om hændelserne i 7-11 ved Magasin sidste år, hvor at to unge blev slået fordærvet? Han skød skylden på overfaldet på "de røde"/AFA og hævdede venstrefløjen angreb tre stakkel nationaltsindede unge. Men 7-11 har videoovervågning, og alle de unge blev pure frifundet - hvorimod Kims venner fra Vederfølner blev smidt i spjældet alle tre! Det har han aldrig dementeret. Så meget for stakkels neutrale Kim.
Kim Møller fik et los. Han fik ikke slået tænder ud. Så spar mig for dit lort. Du kender ikke en skid til Århus, og er bare en plat troll.
/thread
Demo i morgen mod overfaldene!
http://projektantifa.dk/nyheder/article … nazivold-i
Og indtil i morgen kan man grine af den her WP-efterabning nogle unge mennesker med lidt for meget tid har lave:
http://www.youtube.com/watch?v=XVlFwseSv_E
Senest redigeret af bombastic (09-02-2010 23:53:52)
den video må siges at være yderst fornuftig.. og kreativ!
@Bombastic: Er du helt sikker på at det er en efterabning? I så fald er det en utroligt god en, de ligner ikke helt dem jeg har set, men opførslen er præcis den samme!
Så er der sku kommet mange nice billeder og en nice Youtube film fra demonstrationen i lørdags http://projektantifa.dk/nyheder/article … o-fra-gnwp
Fuck det ser fedt ud...
jeg er også lidt i tvivl om det er en efterligning. sikke en video. måden de heiler og tumper rundt kunne være ren monty python, havde det været satire.. det er det nok ikke.. læg mærke til det simulerede blowjob!
skal vi kalde det et håbløst forsøg på en provokation ovenpå GNWP demoen?
Super fed video på Projekt Antifa!! (-den afkræfter både politiet og nazi'erne rygter om at der kun dukkede 200 folk op.)
Much love and respect til de folk som gik på gaden i Århus - I er for seje!!!
Jeg ønsker GNWP al held og lykke fremover - fortsæt kampen / lad jer ikke knække af hetz og nazi-svin!!
Fuuck mand, jeg kommer helt i bukserne over videorederingen af den stemning vi fik skabt! Tak til alle folk der deltog og dem der tog faner, lys og røg med - I gjorde det virkelig til den fedeste autonome demo der har været på dansk jord i årevis!
haha, fik mega grineren (af en eller anden årsag) over de folk der står og venter på at gå over for grønt der til sidst i videoen,.. hehe wtf :) nok bare overtræt, skal nok gå i seng nu
virkelig fedt GNWP! big up til alle der deltog
Fuck en fed video! Og de lys som blev fyret af gav vist en endnu mere energisk og vildere stemning!
Og det blev vist en sort blok anyways (:
Bare en advarsel til folk der vil til manifestationen:
danmarksnationalefront.dk/artikler/manifestation-i-aarhus
[link til nazi-side deaktiveret]
Synes dog stadig folk burde dukke op og vise deres forargelse for overfaldene, og støtte op om dem der blev overfaldet.
RandomGuy: Jeg har deaktiveret dit link, da der er mange grunde til ikke at linke direkte herfra til nazistiske hjemmesider. Folk kan selv gå til siden ved at kopiere adressen og indsætte den i sin browser.
Men, der er også mange grunde til overhovedet ikke at besøge nazistiske hjemmesider, hvis det ikke er nødvendigt. Det kan selvfølgelig være nødvendigt, men der er ingen grund til at besøge nazi-siden for at finde ud af hvad der står i dit link, hvis folk kan få den relevante information hér istedet. Det er relevant information, så lad os citere det her:
Nazisterne i DNF skrev:
Antiracistisk Netværk i Aarhus har indkaldt til manifestation mod “nazivold”. Manifestationen finder sted i morgen, onsdag den 10. februar, fra klokken 16:30 til 17:30 på hjørnet af Mejlgade og Graven i Århus. Det er da også først og fremmest venstreekstreme websites som kalder hændelserne for “nazivold”. Der skal nok også være nogle mainstreame medier som benytter samme retorik, da det sælger godt. Her er så en udtalelse fra Østjyllands Politi.
»I forhold til de tre anholdte, overfaldet og de forurettedes forklaring, har vi vurderet, at der ikke var bevisførelse nok til at få dem varetægtsfængslet« siger vagtchef Peter Hunniche.
Det skal så blive spændende at se om der denne gang dukker 600+ til 1000 demonstranter op. Et er dog sikkert: Danmarks Nationale Front kommer over og ser på begivenhederne. Alle mand til Aarhus!
@vhs: Det har du fuldstændig ret i. My bad.
XXY skrev:
@mockduck
"og din uvidenhed beskrives meget godt da du tror vi alle sammen er stalinister der
vil have sovjet tilbage og tro mig jeg afskyer sovjet ligeså meget hvis ikke mere end du gør."
Jeg har ikke hævdet alle er stalinister. "Rødbeden" begyndte, at tale om 2VK af grunde han kun selv kender. Her påpegede jeg, at socialdemokraternes strategi, hvor problematisk den end var, var bedre end kommunisternes. Socialdemokraterne allierede sig trods alt ikke med Hitler.
Intet sted har jeg sagt, at alle ønskede Sovjet tilbage. Det er en påstand du har opfundet.
Hvilke dårlige undskyldninger man har for at gennemtæske sine politiske modstandere, interesserer mig ret lidt. Hvad jeg kan konstatere, er at man her i Århus via ARN osv. har allieret sig med psykopaterne fra AFA, der er præcis lige så afstumpede og voldelige som WP.
Samtidig med at man selv samarbejder med bevægelser, der virker gennem politisk vold, postulerer man udadtil, at man er mod politisk vold. Det er både hyklerisk og dybt usympatisk.
"men i og med at folk fra uriasposten har udleveret dokumenter til både junikredsen og balder.org
i fred på gaden er det ikke uforståeligt."
Flere af de her underlige påstande, som også Pinnerup fremsatte (før han valgte at forsvinde fra denne tråd uden at komme med dokumentation). Lad os se nogen links. Og hvis du ligger inde med noget, der påviser at KM har videregivet privatadresse eller oplysninger om familiemedlemmer, så vil det også være fint.
Så kan du jo spare Pinnerup for besværet.
Samtidig man jeg igen konstatere, at samme argument kan anvendes for, at det ikke vil være "uforståeligt" hvis en af WP-psyko en dag smadrer en fotograf fra Redox. Her må vi jo huske på at både Demos og Redox beviseligt samarbejder med en bevægelse, der udøver politisk vold.
Det gør KM ikke, og han tager eksplicit afstand fra politisk vold uanset hvem ofrene er.
"jeg forstår godt hvorfor folk virker afskrækket over den konflikt der har hersket
staten."
jeg har på intet tidspunkt kommet med nogen undskyldninger for at tæske politiske
modstandere men blot kommet med en forklaring på hvorfor
vi ikke kan være i fred og hvorfor der tit sker sammen stød.
jeg vil nu gerne lige påpege at samarbejde med en grupper der tildels er militant er ikke
ens betydning med at de individer der kommer fra gruppen er det
da der altid er mange forskellige organer og ansigter i en sådan gruppe.
okay først og fremmest vil jeg nu gerne påpege at hverken redox eller demos
har offentliggjordt den slags oplysninger som privatadresser,familie medlemmer eller
andre personlige oplysninger i den grad.
og jeg kan da self heller ikke bevise km's med virken den slags ting.
men jeg kan bevise hans samarbejde med junikredsen og vederfølner
www.uriasposten.net kig efter blog links finder junikredsens
www.junikredsen.wordpress.com kan hvis du bladre mellem artiklerne
finde links til uriaspostens artikler samt at de billeder som uriasposten
har brugt før i tiden har passet med junikredsen og omvendt.
samt at som bombe jesper skriver har km også med virket på
vederfølners artikler.
i forhold til redox og demos spørsmålet vil det da heller ikke undre
mig hvis de fik tæv af en flok psykoer fra højre fløjen
da det de laver er at udstille og chikanere andre menneskers liv til fredløshed.
til slut vil jeg nu gerne sige at du tydeligvis ikke aner klap om venstre fløjen i århus
og ikke kan udtale dig om det sidste du skriver da din viden om os blot er affald fra
fordømmende kommercielle medier der ligger mere vægt på en god historie
en sandhed...
Der er lige nu i Orientering på P1 et længere indslag om kampen mod nazierne her i Århus.
Senere i aften (fra kl. 22.13) er der genudsendelse af hele udsendelsen -og ellers må man jo downloade udsendelsen senere for at høre dette.
DRs journalist har været i kontakt med WP.. man hører lidt om hvordan de arbejder mv.
greenberg skrev:
Der er lige nu i Orientering på P1 et længere indslag om kampen mod nazierne her i Århus.
Senere i aften (fra kl. 22.13) er der genudsendelse af hele udsendelsen -og ellers må man jo downloade udsendelsen senere for at høre dette.
DRs journalist har været i kontakt med WP.. man hører lidt om hvordan de arbejder mv.
http://podcast.dr.dk/P1/ORIENTERING/2010/OR_100210.mp3
Det starter ca. 76 minutter inde i filen.