Anarkistisk Debatforum

Anarkisme i teori og praksis

Du er ikke logget ind.

#1 08-02-2010 13:28:26

Oplæg om organisering i tirsdag d. 16/2 i Støberiet

Hejsa folkens

Nogle af jer har måske hørt om et organiseringsinitiativ, der er i gang, med henblik på at styrke den udenomparlamentariske venstrefløj. Det tager form af en serie oplæg med diskussion og efterfølgende et stormøde sidst i marts. Det har stået på Modkraft, men jeg tænkte, at det kunne være en idé at annoncere det her også:

TITEL:    Oplæg med fokus på forskellige organiseringsstrukturer
STED:    Caféen i Støberiet
TID:    Tirsdag d. 16. februar 18-21
(OBS: Flyttet fra den oprindelige dato tirsdag d. 9.)

Et nyt organiseringsinitiativ, der forsøger at styrke den udenomparlamentariske venstrefløj, indbyder til en serie oplæg om organisering. Oplæggene tager udgangspunkt i et stormøde d. 16. januar og forsøger at få hele miljøet i tale op til et kommende stormøde d. 27. marts. Oplæggene bliver holdt på forskellige ugedage, forskellige steder og i forskellige former. Kom og vær med til at starte diskussionen!

Tirsdag d. 16/2 har vi inviteret fire oplægsholdere til at komme og introducere forskellige organisationsformer. Alle har de erfaring med forskellige former for organisering, og efter ca. en times oplæg vil vi fortsætte diskussionen gennem en workshop, hvor vi får mulighed for at snakke om styrker og svagheder ved de former som vi er blevet præsenteret for. Kom og få sat gang i tankerne om hvordan vi kan organisere os som mindre grupper og som et stort og alsidigt miljø.

Dette er det første i en række af oplæg, der tager fat på forskellige problematikker mht. organisering. De andre oplæg kommer til at ligge på følgende datoer og beskæftige sig med følgende temaer:
  Torsdag d. 25/2 om organisationserfaring og kontinuitet
  Onsdag d. 10/3 om beslutningstagning
  Lørdag d. 20/3 om tilgængelighed, inklusion/eksklusion og undertrykkelsesmekanismer

Vi vil forsøge at gøre oplæggene tilgængelige som lydfiler.

Senest redigeret af Rasmus U. Pinnerup (09-02-2010 14:34:32)

Jeg lærte, at min egen lykke er min ret, og at andres lykke er min pligt, og at ikke to skæbner eller lykker er ens, så at gøre mod din næste, hvad du vil, han skal gøre mod dig, er den største synd, du kan begå imod ham. [...] Jeg lærte, at hvert menneske er større end universet, og at der derfor intet er i verden, som kan binde et menneske, andet end dets egen tilbøjelighed.
— Erwin Neutzsky-Wulff

#2 09-02-2010 14:35:12

Re: Oplæg om organisering i tirsdag d. 16/2 i Støberiet

Vil lige gøre opmærksom på, at arrangementet er flyttet til næste tirsdag, fordi der åbenbart er arbejdsnedlæggelse på Støberiet.

Jeg lærte, at min egen lykke er min ret, og at andres lykke er min pligt, og at ikke to skæbner eller lykker er ens, så at gøre mod din næste, hvad du vil, han skal gøre mod dig, er den største synd, du kan begå imod ham. [...] Jeg lærte, at hvert menneske er større end universet, og at der derfor intet er i verden, som kan binde et menneske, andet end dets egen tilbøjelighed.
— Erwin Neutzsky-Wulff

#3 09-02-2010 16:17:17

Flab
Skribent

Rasmus U. Pinnerup skrev:

Vil lige gøre opmærksom på, at arrangementet er flyttet til næste tirsdag, fordi der åbenbart er arbejdsnedlæggelse på Støberiet.

Arbejdsnedlæggelse?

#4 09-02-2010 16:22:53

Flab skrev:

Arbejdsnedlæggelse?

Ja, jeg synes også det lyder spændende, men jeg ved desværre ikke mere p.t.

— Erwin Neutzsky-Wulff

#5 10-02-2010 13:31:56

Rasmus U. Pinnerup skrev:

Ja, jeg synes også det lyder spændende, men jeg ved desværre ikke mere p.t.

Så kom der lidt nyt:

Støberiet på Facebook skrev:

Folkekøkkenet og alle andre aktiviteter er aflyst i dag, fordi medarbejderne strejker.

Strejken handler om en uenighed om overenskomstmæssige forhold.

Mange kulturhuse i København udover Støberiet er berørt.

— Erwin Neutzsky-Wulff

Forum-brevfod

Forummet drives af FluxBB og tofu.