Anarkisme i teori og praksis
Du er ikke logget ind.
Ja, what's to say: http://www.youtube.com/watch?v=RwiZ7_zzgdk
Det er alligevel ret overraskende. Ikke bare at Bolsjen er blevet brugt til at indspille en kommerciel video, men også af gutten, der skrev dette:
Niarn, alias Niels Roos i Politiken 4. august 2006 skrev:
Jeg ville løse det latterlige gøglerproblem én gang for alle og rive Ungdomshuset ned. Jeg gider ikke se på møgforkælede lorteunger med alt for meget metal i krydderen, der render rundt og skaber sig, som om de aldrig får noget. De bor i Danmark; de får i hoved og røv. De skal bare holde deres kæft og være glade. Jeg gider ikke høre på deres latterlige flæberi!
Nu har jeg alle dage været imod politisk motiveret vold imod enkeltpersoner...
MeN.
Man har vel et standpunkt til man tager et nyt!
På den anden side.
Det er sq også for nemt at sparke nogen der ligger ned.
Manden er jo så blank at han er blevet nød til at skrive en sang om hvormeget han hader folk der tager stilling og interesserer sig for den verden de lever i: - hvor han foriøvrigt også disser ungern, men dengang var vi noget "hippie pis"
http://www.youtube.com/watch?v=v1jRgeOs7ss
Yaaaay. Lad os allesammen hylde ignorance og lavmålhed (er der noget der hedder det?) imens vi kører en koger på snitter og stifter.
samtidig er han ude efter sine fans:
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/a … 136717.ece
- for åbenbart er det de ALLE de folk der downloader hans musik der er skyld i at han er "broke"
Det er åbenbart ikke faldet den kære Niels ind at han måske bare sutter til det han laver. Og måske burde søgen anden karrierre. Eller søge et andet pladeselvskab. .o0(de har jo åbenbart stadigvæk en interesse i at udgive hans musik)0o.
Mage til hjerneløs, trashy, tallent-underbemidlet, selvfed og ikke mindst NISSE-NAR skal man da lede længe efter
Senest redigeret af chris (04-02-2010 05:12:34)
Tre tætte og en badehætte til Bolsjefabrikken..
Skide sellouts.
...
Rasmus U. Pinnerup skrev:
Ja, what's to say: http://www.youtube.com/watch?v=RwiZ7_zzgdk
Det er alligevel ret overraskende. Ikke bare at Bolsjen er blevet brugt til at indspille en kommerciel video, men også af gutten, der skrev dette:Niarn, alias Niels Roos i Politiken 4. august 2006 skrev:
Jeg ville løse det latterlige gøglerproblem én gang for alle og rive Ungdomshuset ned. Jeg gider ikke se på møgforkælede lorteunger med alt for meget metal i krydderen, der render rundt og skaber sig, som om de aldrig får noget. De bor i Danmark; de får i hoved og røv. De skal bare holde deres kæft og være glade. Jeg gider ikke høre på deres latterlige flæberi!
Det er 4 år siden, tror han er blevet både ældre og klogere. Alle folk fucker op og og til, det er vist ret menneskeligt.
._. skrev:
Det er 4 år siden, tror han er blevet både ældre og klogere. Alle folk fucker op og og til, det er vist ret menneskeligt.
Ikke at jeg udelukker det, men har du konkret belæg for, at han skulle have ændret holdning på dét punkt?
Knast skrev:
Skide sellouts.
...
Så vidt jeg kan forstå er det ikke noget, han har fået tilladelse til. Han har vist bare "gjort" det ...
En mand der bruger sin position til konsekvent at kalde kvinder for 'kælling' og 'bitch', burde slet ikke kunne sætte sine ben på venstreradikale og anarkistiske steder! Føj for helvede.
@ ._.
Udfra hvad chris linker til her i tråden, ser det ikke ud som om, at der er nævneværdigt mere fornuft der trykker Niarn.
._. skrev:
Ikke at jeg udelukker det, men har du konkret belæg for, at han skulle have ændret holdning på dét punkt?
Ikke andet, end det var hvad han sagde, da jeg har snakke med ham for et ½ år tid siden, på et såkaldt "anarkistisk" og "venstreradikalt" sted. Men @fjæsløs har da sikkert ret, vi skulle have droppet snakken, og blot hevet ham udenfor og sparket hans tænder i smadre. Ud fra devisen, engang Idiot, altid Idiot.
Senest redigeret af ._. (04-02-2010 09:33:35)
Meh. Fuck Niarn. Apropos skrev Ukrudt en sang om ham.
http://www.myspace.com/ukrudt
"Niarn, din nar! Tænk før du taler! Så kan det være vi aldrig hører dig sige noget igen!"
Bombe-Jesper skrev:
"Niarn, din nar! Tænk før du taler! Så kan det være vi aldrig hører dig sige noget igen!"
Men han sætter jo netop en ære i ikke at tænke. Hans tekster hylder bevidstløsheden, dumheden og sætter en stædig stolthed i ikke at vide noget som helst. Det handler ikke bare om at være ligeglad; han må arbejde aktivt for at undgå viden og at tage stilling til andet end sin egen navlefnuller.
vhs skrev:
Bombe-Jesper skrev:
Men han sætter jo netop en ære i ikke at tænke. Hans tekster hylder bevidstløsheden, dumheden og sætter en stædig stolthed i ikke at vide noget som helst. Det handler ikke bare om at være ligeglad; han må arbejde aktivt for at undgå viden og at tage stilling til andet end sin egen navlefnuller.
Og det er den slags tumper vores samfund idealiserer...
Altså...
niarn ville jo ikke være noget, hvis ikke det var fordi nogen faktisk stemte på ham i boggie-tv og gik til hans koncerter.
Så et eller andet sted er han vel bare en konsekvens af en meget uheldig kultur.
Måske er rappens "paradise hotel" den bedste beskrivelse af Niarn...
Nu er det ikke fordi dette skal blive en rap-diskussion, men Niarn er langt fra den eneste repræsentant for denne indstilling, og man kan desværre snakke om en hel gangsta-subkultur der trives på at spille dumme.
Tias skrev:
Nu er det ikke fordi dette skal blive en rap-diskussion, men Niarn er langt fra den eneste repræsentant for denne indstilling, og man kan desværre snakke om en hel gangsta-subkultur der trives på at spille dumme.
Det er jo ikke kun rap.
Det er jo en hel kultur - der ikke er aldersbetinget.
Der er jo såmeget fokus og idealisering af ignorante mennesker at det gør ondt at tænde for fjernsynet.
Unge mødre, Paradise hotel, Xfactor osv osv osv!
Man bombes med lort hvergang man åbner for en hvilkensomhelst mainstream-kanal.
Karmus skrev:
Ja, han har ganske vist lavet nogle idiotiske medie- og musikmæssige ytringer, men jeg skal i hvert fald nok tage en kammeratlig snak med ham på hiphop'sk hvis jeg en dag møder ham
Jeg kan ikke se noget tegn på at Niarereren skulle forstå "hiphopsk". Hiphop er trods alt noget, der handler om at forholde sig til sin omverden. Det er Ni'ar'n direkte imod - han synes det er dumt at være hiphop. "Hip" betyder at være indforstået med noget, at have forstået det og at have viden. "Hop" er en bevægelse. Niarn står for dumhed og stilstand (det er jo ikke bare noget jeg analyserer, det er det han selv siger, og det han er stolt over). Det er der sgu ikke meget hiphop over.
Tværtimod er der mere "punk" over det. Altså ikke al punk som sådan, men den lille del af punk-kulturen, der stod for "jeg er ligeglad med alting, jeg vil bare drikke mig fuld og opføre mig åndsvagt". Men sådan set er han jo bare en pop-dreng, der laver pop-musik med en attitude, der er så udpræget pop ("ah, se dem der, der skiller sig ud, ved noget eller forsøger at vide noget, eller ser anderledes ud eller ... de er da for dumme"). Han er pop pop pop og snot dum - og stolt af det. Det er bestemt ikke hiphop og jeg tvivler på at han kan forstå hiphopsk.
Men det er selvfølgelig ingen grund til at slå på fjolset. Jeg mener i øvrigt, at man slet ikke bør slå på retarderede, hvis ikke det er strengt nødvendigt (altså i selvforsvar). Og han er jo mig bekendt ikke farlig for nogen.
Karmus skrev:
Det er fair nok man kører nultolerance over for sexisme i Ungern og har et frirum der, men ude i det virkelige liv hjælper det altså ikke at slå folk ned bare fordi de har en anden holdning eller verdensindstilling. Niarn er ikke fascist, og så længe han ikke er det skal man heller ikke behandle ham som en. My 2 cents.
Hold nu op! Der er ingen, der har talt for at "slå folk ned". Chris' kommentar er tydeligvis ironisk. Det er da irriterende, at man ikke kan problematisere den slags, uden det skal hedde sig, at man ønsker at smadre folk.
@ karmus
Jeg skal mange gange undskylde hvis du forstod mit indlæg somom at jeg ville tæve niarn, eller på nogen måde opfordre til noget derhen af.
Der var tale om en sarkastisk bemærkning - så jeg kunne lede mit indlæg hen på "man slår jo ikke folk der ligger ned"
Jeg er ret sikker på at du kender mit forhold til vold, hvis ikke så har du mit nummer :)
Dog vil jeg sige at jeg ikke har meget til overs for en gut der ikke kan tage at blive "beefed" og ender med at slå ud efter en anden kunstner http://www.information.dk/98418
Og jeg tror derfor ikke at det nytter noget at tage den på "hiphopsk" med Niarn, idet han ikke er hiphopper men bare en banal og midelmådig rapper.. - bare fordi man kan rime til et beat bliver man ikke hiphopper. I såfald er jeg også hiphopper.
Niarn sparker ikke nedad som sådan.
Niarn giver alle andre end ham selv skylden for at han er en "taber" og stadigvæk har røde tal på bundlinjen.
F.eks blev den kære johanne jo brugt som frontfigur for det pirateri som angiveligt er skyld i at stakkels niels er fattig...
Og han er vel som vhs siger, det nye årtusindes "no future punks" Lever man som om at man ikke har en fremtid, så ender man også uden en.
Jeg har ingen anelse om hvad du taler om i det sidste afsnit af dit indlæg.
Selvfølgelig skal vi også presse på for et sexismefrit miljø i det offentlige rum. Alt andet ville da være hyklerisk, elitaristisk og ligegyldigt.
Spaden var jo også ude efter hanne vibeke holst. - måske ikke min yndlingsfeminist eller forfatter, men hun har ret i en ting: Niarn er sexist!
@karmus
det er så provokerende - og pissesørgerligt - at læse at 'fascister' tilhører en anden og meget værre kategori end sexister.
at kalde nogen perkersvin i en tekst eller interview ville altså kalde på repressalier, mens kælling og bitch ikke gør.
jeg holder ikke meget af vold af nogen art, og synes det er meget vigtigt at folk får lov at vokse op og blive klogere, gerne med aktiv hjælp fra mennsker med fornuft og argumenter i behold, så det er ikke fordi jeg synes at han skal bankes - eller ej.
det er simpelthen den automatiske negligeringen af sexisme, som bare aldrig tager slut, nogen steder. jeg bliver vanvittig af det. FUCK ALLE DJÆVLER som ikke fatter at 50procent af befolkningen er konsekvent undertrykkede - også her og nu ivores gader - og som nægter at tage det alvorligt og konsekvent REAGERE på det.
ok, jeg går ud fra at karmus er en af 'de gode' og alle laver fejl, så 'unfuck', da. men for satan mennesker, I må altså oppe jer lidt.
spektakel - som vil have en christianiacykel og ikke har nogle penge, og har mistet sin mobil og er i alment forfærdeligt humør, men ellers er godt igang med revolutionen!
Knast skrev:
Skide sellouts.
...
Hvis man ikke ved noget om Bolsjefabrikken er det ikke høfligt eller intelligent at svine dem. Jeg kan da godt sætte dig ind i Hvordan Bolsjefabrikken fungere og hvad dens historie er, men det bliver ikke her(det ville tage lang tid at skrive), kom hellere forbi en dag til en øl i vores bar, så sætter jeg dig ind i tingene. Indtil da vær sød ikke at kalder folk sellouts når man ikke ved hvem de er.
TheCopyNinja skrev:
Knast skrev:
Skide sellouts.
...Hvis man ikke ved noget om Bolsjefabrikken er det ikke høfligt eller intelligent at svine dem. Jeg kan da godt sætte dig ind i Hvordan Bolsjefabrikken fungere og hvad dens historie er, men det bliver ikke her(det ville tage lang tid at skrive), kom hellere forbi en dag til en øl i vores bar, så sætter jeg dig ind i tingene. Indtil da vær sød ikke at kalder folk sellouts når man ikke ved hvem de er.
Ja det må jeg nok sige. Det fungere ikke lige på den måde at de venstreradikale som er (eller rettere var) aktive i den gamle bolsjefabrik har sat sig i en rundkreds og godkendt at Niarn skulle indspille en video..det har jeg seriøst svært ved at forestille mig i hvert fald. Det er kompliceret, Knast, det handler ikke om folk der har opgivet et eller andet ideal fordi de bare var så hooked på at en nar som Niarn skulle indspille en video.
Knast skrev:
Skide sellouts.
...Så vidt jeg kan forstå er det ikke noget, han har fået tilladelse til. Han har vist bare "gjort" det ...
Wah? Hvordan fanden slap han afsted med det ?!?
.. ku' lige se ham prøve dén på Dortheavej...
Apropos Niarn, så er han altså ikke så hård som folk går og tror. Efter han i EB (eller var det BT?) havde talt lort om Ungeren, fik han via omveje besked om at både Nørrebro og visse dele af Christianshavn var lukket land for ham. Det resulterede i at han ringede grædende til sin manager, fordi han var pissebange, og managereren forsøgte så igen via omveje at undskylde på Niarns vegne. Efter sigende skulle manageren have tilbudt at Niarn gik offentligt ud med en støttesang for Ungeren hvis bare han fik lov at komme i de pågældende bydele igen..
bombastic skrev:
Apropos Niarn, så er han altså ikke så hård som folk går og tror. Efter han i EB (eller var det BT?) havde talt lort om Ungeren, fik han via omveje besked om at både Nørrebro og visse dele af Christianshavn var lukket land for ham. Det resulterede i at han ringede grædende til sin manager, fordi han var pissebange, og managereren forsøgte så igen via omveje at undskylde på Niarns vegne. Efter sigende skulle manageren have tilbudt at Niarn gik offentligt ud med en støttesang for Ungeren hvis bare han fik lov at komme i de pågældende bydele igen..
Haha! Plastik attitude!
Har du evt. et link eller noget andet materiale som kan bekræfte dette?
Ja det er rigtigt, han er absolut ikke velkommen på staden,både ham og Århus vest fakers.
http://www.youtube.com/watch?v=zsF7qYr76tE
jeg sidder her og undrer mig over om han er i lommen på burgerking og odense Zoo...
Og samtidig så kom jeg til at tænke på gode gamle Gert K fra Gramsespektrum, der ikke mener at man kan være hiphopper uden at gå på burgerking.
bombastic skrev:
Æhm ... det får ham ikke ligefrem til at virke mere sympatisk, hvis det er tilfældet, at han går fra at være modstander af Ungdomshuset den ene dag til at ville indspille en støttesang den anden dag, bare fordi han bliver upopulær af at sige, hvad han mener ...
Jeg er ikke helt med her.
Vil det sige, at Niarn bare har slæbt hele hans producerhold med kameraer og hele svineriet ind i Bolsjen, og så har skudt en video, uden at have fået lov af brugerne/fællesmødet?
Karmus skrev:
@Rasmus
Det var den her det var addresseret til:._. skrev:
Men @fjæsløs har da sikkert ret, vi skulle have droppet snakken, og blot hevet ham udenfor og sparket hans tænder i smadre. Ud fra devisen, engang Idiot, altid Idiot.
Jammen det er jo også sarkasme?! Endda så tyk, at jeg ikke kan tro, at du har misforstået den. Jeg vil virkelig opfordre til, at du lader være med at opstille den slags stråmænd.
Karmus skrev:
Hvad gør det bedre at autonome banker en undertrykker end at Niarn reagerer i afmagt og vrede over en situation han ikke har kontrol over? Vold uanset hvilken der udfører den er altid problematisk, i mange tilfælde uacceptabel. Man bør altid have klare motiver bag sin adfærd.
There you go again. Det kan godt være, at de folk, du hænger med, tæsker folk i ét væk ved mindste anledning, men vil du ikke lade være med at antage, at det er comme il faut på den radikale venstrefløj som helhed. Jeg kan ikke genkende dit billede fra de folk, jeg omgås, og jeg synes det er pænt ærgerligt, at du insinuerer den slags.
snatch skrev:
Vil det sige, at Niarn bare har slæbt hele hans producerhold med kameraer og hele svineriet ind i Bolsjen, og så har skudt en video, uden at have fået lov af brugerne/fællesmødet?
Det er sådan det lyder fra de bolsjevikker, jeg har snakket med, ja.
snatch skrev:
Vil det sige, at Niarn bare har slæbt hele hans producerhold med kameraer og hele svineriet ind i Bolsjen, og så har skudt en video, uden at have fået lov af brugerne/fællesmødet?Det er sådan det lyder fra de bolsjevikker, jeg har snakket med, ja.
Nogen der kan bekræfte det?
for så har jeg da tænkt mig at filme en musikvideo i hans lejlighed :D
Er det daglig tale at man kalder aktivisterne på bolshefabrikken for bolsjevikker?
H9 skrev:
Er det daglig tale at man kalder aktivisterne på bolshefabrikken for bolsjevikker?
Ja, eller bolsjere :)
Jeg er Bolsjevik, og ja det er noget vi kalder os (for sjov selvfølgelig).
Det er næsten rigtigt det som Rasmus siger. Sådan som jeg har forstået det var der nogle der vidste det ville ske, og sagde hverken ja eller nej (Jeg tror ikke rigtigt disse folk havde en ide om hvem Niarn er, og tænkte at det vel bare var endnu en kunstner der ville lave noget på Bolleren). Grunden til at det ikke var noget der blev taget op på et generelt møde, er den daværende noget besynderlige struktur vi havde på den gamle fabrik, samt det at stedet er et meget meget åbent sted, uden en særlig gennemdiskuteret "udelukkelses" politik som fx på Dortheavej.
Men hej, vi åbner snart en ny Bolsjefabrik på Ragnhildgade 1, i skal bare komme og være med.
Hvis der er nogen der er proponent for en "udelukkelsespolitik", så er det sgu'da Niarn !!!
...
Jeg synes i øvrigt at huske at hele 'buh, vi prøvede at komme ind i ungeren, og fik ikke lov'-tingen med ham og L.O.C. handlede om at de dukkede pissefulde op kl lort en helt almindelig hverdagsaften og blev så rasende da der af ret naturlige grunde ikke var ølsalg, svinede stedet, råbte op, kaldte aktivisterne for alle mulige grimme ting og i det hele taget skabte sig åndssvage.
Han er en totalt faker.
Nina skrev:
Jeg synes i øvrigt at huske at hele 'buh, vi prøvede at komme ind i ungeren, og fik ikke lov'-tingen med ham og L.O.C. handlede om at de dukkede pissefulde op kl lort en helt almindelig hverdagsaften og blev så rasende da der af ret naturlige grunde ikke var ølsalg, svinede stedet, råbte op, kaldte aktivisterne for alle mulige grimme ting og i det hele taget skabte sig åndssvage.
Han er en totalt faker.
Jeg er meget tilbøjelig til at stole på ham den syngende narkoman der slår på folk.
EJ..
den fyr er FOR EMO til mig...
Helt alvorligt.
Det er som om at hele verdenen er imod ham, og uanset hvad der sker så er det altid nogen andens skyld.
Jeg får ondt i øjnene af at se den video :P
Til (Negerens?) (9årns?) ynk der går igen i næsten alle hans sange - blandt andet den hvor han græder over at have spildt alle sine penge og vil have os andre til at ynke ham, vil jeg gerne sige dét her:
http://www.youtube.com/watch?v=pFCBRBNkSYk
karmusen skrev:
(Og så er det endda epic fail at jeg ikke ser Chris' sarkasme selv med smiley, men okay, jeg er så også vant til at den fyr ikke altid er helt skarp i det seriøse han engang i mellem fyrer af. ;)
WooooT...
så sidder du bare der og disser mig i en åben Kanal!!!
- Nu har vi bøf mester...
pas på eller alle dine FDF-billeder havner på forum
chris skrev:
karmusen skrev:
(Og så er det endda epic fail at jeg ikke ser Chris' sarkasme selv med smiley, men okay, jeg er så også vant til at den fyr ikke altid er helt skarp i det seriøse han engang i mellem fyrer af. ;)
WooooT...
pas på eller alle dine FDF-billeder havner på forum
Mmmm... BØF !!!
Jeg troede du var veganer?
Knast skrev:
chris skrev:
karmusen skrev:
WooooT...
pas på eller alle dine FDF-billeder havner på forumMmmm... BØF !!!
Jeg troede du var veganer?
Lactho vegetar..
Men, man bliver jo nød til at holde det gade når en sjoller som karmus messer med min grill...