Anarkisme i teori og praksis
Du er ikke logget ind.
Jeg syntes ikke der er så meget andet at sige end at jeg glæder mig til at se jer ALLE dukke op og have det fedt! (:
Tabu skrev:
Der har før været demo mod racisme/nazisme problemerne i århus, med stor opbagning
Ej okay. Hvis i ligefrem bager til os, så dukker jeg da helt sikkert op! Hvad skal vi have?
Ninjaskrald skrev:
Tabu skrev:
Der har før været demo mod racisme/nazisme problemerne i århus, med stor opbagning
Ej okay. Hvis i ligefrem bager til os, så dukker jeg da helt sikkert op! Hvad skal vi have?
Hvad vil du have?
@ bz'årh
Det skal være noget der er rundt, sprødt og smager godt!
Men hvis de går galt så skal det bare være noget der rundt, hårdt og ligger godt i hånden.
Iorden, så lover jeg at du får en kanelsnegl. Hvis du ikke er veganer :b
Men det andet forslag skulle ikke blive et problem!
Jeg er vegatar så stik mig bare nogle kanelsnegle...
Det andet ser vi på!
Senest redigeret af Ninjaskrald (06-01-2010 14:12:06)
Frigatter! Så skal der sgu også en pirat blok til...
(undskyld, jeg er meget træt og kan ikke dy mig)
Er der nogen her der ved hvad Tias snakker om, jeg ved ikke hvad han snakker om da..:-S
Så er der kun diskussionen om alkohol tilbage at være indignerede og ophidset uenige omkring. Jeg synes at folk der ikke kan tage til demoen uden at drikke burde fucke af og blive hjemme. Jeg gidder ikke at skulle være babysitter for dem samtidig med at jeg går i en seriøs demo og skal være lidt på vagt overfor nazier.
*tænder en sprængfarlig debat-lunte og løber*
Det forholder sig så handy at jeg godt ved hvad du skrev inden du redigerede dit indlæg ;)
Ninjaskrald skrev:
Jeg er frigater så stik mig bare nogle kanelsnegle...
Det andet ser vi på!
Rebe| >> Ja, jeg ignorerer den i hvert fald. Jeg har tænkt at drikke nogle øl, og være tjekket og årvågen. Hvis du synes jeg skal fucke af er det fint, men det gør jeg altså ikke.
Det jeg prøvede at sige med mit andet indlæg, før det hele gik over til bagning, var blot at jeg synes det er enormt vigtigt at man forsøger at få mange med på det her, især også mange som medierne ikke bar ville skrive ''en flok autonome'' om bagefter.
Dette er set før ved andre demo'er mod nazismen i Århus og jeg håber virkelig det sker ved denne, så medierne ikke, som ved sidste demo, tror jeg, kan skrive at antifa kommer fra københavn og lover tæsk til nazisterne der møder op og alt muligt medie-pladder. Ikke at antifa ikke er velkommen, slet ikke, jeg håber bare på bred opbaKning fra mange flere mennesker.
HVAD...vil det sige at der ikke vanker nogen kanelsnegle..:-(
ØV HA!
Er halvejs enig med rebel. Synes ikke der er nogen som skal fucke af, men folk må sku tænke sig en ekstra gang om, det jo ikke en druk tur. Og man bliver nok lidt mere høj i hatten efter de 20 bajer man lige fik sig inden demoen, hvilken måske kan ende med at der er en som kan komme til skade. Vær hellere friske også hold hoved koldt.
En anden vigtig ting; lad vær med at spille smarte overfor pansere, wp eller andre under demoen. Man skal ikke tro at fordi man har antifa bag sin ryg, så kan man tillade sig det hele. Tænk jer nu om. Det er ikke henvendt tíl en bestemt gruppe, men til alle som skal deltage i demoen.
Jeg møder op!
I kan kende mig på at jeg er rimelig almindelig.
Sådan rimelig almindelig i tøjet, en almindelig frisure og så er jeg almindelig af bygning.
Jeg håber lidt på at det er nok til at jeg skiller mig voldsomt ud fra mængden den dag.
Er der nogen herfra, der tager bannere med?
Jeg undrer mig gang på gang over hvem denne "antifa" er? Eller er det måske en gruppe? Jeg forstår ikke hvordan man kan have "antifa" i ryggen, det er jo bare en forkortelse for antifascist, antifascister eller antifascistisk!? Den usjove joke til side, det gør ondt i øjnene på mig, når nogen bruger termen "antifa" som var det en organisation. Mig bekendt er der ingen gruppe i Danmark der kalder sig antifa...
Nåh, det var måske ikke så konstruktivt eller i tråd med OP, men når der alligevel snakkes om frigatter og kanelsnegle tillod jeg mig lige at komme med lidt galde ;)
Presz skrev:
Jeg undrer mig gang på gang over hvem denne "antifa" er? Eller er det måske en gruppe?
www.antifa.dk ..
Mener da nok, at det er en "gruppe"? :)..
Er det ikke også dem, der er udnævnt til venstrefløjens "tæskerhold" i Ekstrabladet?
Presz skrev:
Jeg undrer mig gang på gang over hvem denne "antifa" er? Eller er det måske en gruppe? Jeg forstår ikke hvordan man kan have "antifa" i ryggen, det er jo bare en forkortelse for antifascist, antifascister eller antifascistisk!? Den usjove joke til side, det gør ondt i øjnene på mig, når nogen bruger termen "antifa" som var det en organisation. Mig bekendt er der ingen gruppe i Danmark der kalder sig antifa...
Nåh, det var måske ikke så konstruktivt eller i tråd med OP, men når der alligevel snakkes om frigatter og kanelsnegle tillod jeg mig lige at komme med lidt galde ;)
Hvis det gør så ondt på dig, vil jeg da gerne udybbe det; Jeg lod vær med at skrive AFA da de endnu ikke har offentlig gjort om de tager afsted som en gruppe eller ej. Get it? (:
Trolleren skrev:
Presz skrev:
Jeg undrer mig gang på gang over hvem denne "antifa" er? Eller er det måske en gruppe?
www.antifa.dk ..
Mener da nok, at det er en "gruppe"? :)..
Er det ikke også dem, der er udnævnt til venstrefløjens "tæskerhold" i Ekstrabladet?
Nej, der er ingen gruppe der hedder antifa. I starten da skinkernes kløgtige researcharbejde talte om gruppen antifa (mener de talte om Århus, til at starte med, senere mente mainstream-medier at de var fra kbh), synes jeg det var super flækkeren, men det er simpelthen for meget når folk der garanteret kalder sig antifascister begynder at tro det.
Du har i øvrigt linket til antifascistisk aktions hjemmeside - forkortet afa.
Presz har ret - antifa er en forkortelse af antifascisme
Og skal vi så ikke droppe den misforståelse herfra!
>Hold det antifa!<
Flab skrev:
Og skal vi så ikke droppe den misforståelse herfra!
Hmm.. Jeg er godt klar over, at gruppen jeg kalder antifa nok nærmere dækker over "AFA".
I min kreds af aktivister går AFA-aktivister (og hos nogen en del af de andre militante aktivister i den antinazistiske bevægelse) under navnet antifa og samtidig har Escape ret, vi kan ikke hundrede procent lægge den over på AFA da de ikke har tilsluttet sig endnu. Derfor lettere, at bruge et flydende begreb som "antifa".
Det lyder bedre og fungerer bedre når man bruger det på andre sprog :)
Det er vel i bund og grund ligemeget, så længe vi alle ved hvad vi snakker om? :)
rebe| skrev:
Så er der kun diskussionen om alkohol tilbage at være indignerede og ophidset uenige omkring. Jeg synes at folk der ikke kan tage til demoen uden at drikke burde fucke af og blive hjemme. Jeg gidder ikke at skulle være babysitter for dem samtidig med at jeg går i en seriøs demo og skal være lidt på vagt overfor nazier.
*tænder en sprængfarlig debat-lunte og løber*
Nice :) der var for en gang skyld noget vi var 110% enige om, jeg håber også at stivblok bliver væk permanent, de er både til fare for sig selv og alle andre.
Senest redigeret af ._. (07-01-2010 23:59:51)
synger gerne med i Rebe|'s kor...
hvis man ikke kan lade være med at blande politik og alkohol.
bør man nok ikke tage til demo, så skal man tage i behandling. :P
Og udover at det er problematisk at folk er stive, så giver det også et mega dårligt billede i medierne at der går en flok unge mennesker rundt og drikker på gaden.
Vi demonstrerer ikke for vores egen skyld, vi er vel forhåbentligt enige, vi demonstrerer for at få opmærksomhed på en sag vi syntes er vigtig.
self er det en dårlig ide hvis alle drikker sig fucking stive og tuller rund i gaderne, hvor de muligvis møder nogle skinker der er klar til direkte konfrontation. eller endnu værre hvis den hellige presse ser en person der drikker en øl på gaden puha det kan vi da ikke have ...
ej hele øl diskussionen er fin nok men jeg synes ikke man skal fratage folk den glæde at nyde en øl eller for den sags skyld fyre en pibe mens de går til demo, med mindre vi regner med 200 skinker så tror jeg virkeligt ikke det bliver noget problem
fortæl mig hvis min risiko vurdering har fejlet grumt ??
Det handler vel mere om at man ikke vil have nogen kommer til skade, hvorfor folk nok ikke skal være sindssygt berusede, både for deres egen skyld men også for andre - Hvis man står i en situation hvor man må hjælpe nogen i mængden, eller tage ansvar for andre demonstranters sikkerhed, så er det godt at man kan reagere prompte.
Som du selv siger bliver det nok ikke et problem, men man ved aldrig.
Nej jeg har ikke tænkt mig at gå rundt og stirre ondt på folk der får en øl i slutningen af demoen. Problemet var at jeg til sidste demo i århus mødte nogle mennesker der bare var for stive til at være til demo ligesom konceptet 'stiv blok' også kommer fra århus og disse signalerer nogle ting der er uforenelig med seriøs antifascisme (og generel sikkerhed i demoen).
jeg er enig i at det er en dum ide at drikke sig stiv til denne slags demoer
eller at stiv blok konceptet kun bør være til gade fester eller store mangfoldige angementer
hvor det ikke er seriøsiteten der skal spille så meget ind.
Jeg har ikke nogen problemer med folk der får sig en øl eller to under demoen også selvom
den er i et mere seriøst regi.
og hvis folk er fulde har jeg heller ikke noget problem med det så længe
de respektere demoen og de mennesker der går i den...
Nu må i stoppe den snak om medierne, lige meget hvor stive folk har været til demoer, har jeg aldrig læst i medierne at det skulle være et problem, da FAF's komuniké udkom efter demonstrationen i vejle, fokuserede de især på mediebilledet, men i medierne blev alkohol ikke nævnt. Medierne ser det nok nærmere som en del af normal dansk kultur at folk får sig en hygge øl, det er sgu da noget den generelle dansker kan forholde sig til! fuck sort tøj, det er sgu et problem der distanscerer os fra danskerne, mens kun binder os sammen! men selvfølgelig er det ikke holdbart hvis folk drikker sig i hegnet, det må man gemme til bagefter!
Scum skrev:
da FAF's komuniké udkom efter demonstrationen i vejle, fokuserede de især på mediebilledet
Det må være noget der er foregået udenfor selve komunikéet og dets tekst. Der bliver mediebilledet nemlig kun omtalt som ét problem ud af flere (hvoraf nogle nok er mere alvorlige). Læs selv:
FAF skrev:
Fulde demonstranter, et useriøst udseende i pressen og en stigende tendens til at visse grupper af demonstranter bliver meget aggresive, uden anden grund end indtagelse af alkohol. Det kan få anspændte situationer til at eskalere yderligere. Det er blot nogle af de eksempler på, hvad alkoholindtagelse under demonstrationer kan have til følge.
(..)
Vi finder det på ingen måde acceptabelt at en gruppe fulde folk skal gå ind og ødelægge en demonstrations udtryk, eller agere sikkerhedsrisiko for de øvrige demonstranter.
http://faf.antifa.net/spip.php?article257
Min egen mening:
Mht "medie-billedet" og den slags, så kommer det naturligvis helt an på hvilket udtryk man gerne vil give til medierne m.v. Det bør ikke være kontroversielt når jeg siger, at man som regel laver en handling fordi man gerne vil opnå et mål, og hvis den handling man laver viser sig at ødelægge det mål, man gerne vil opnå, så gør man noget forkert. Man vælger sine handling ud fra hvad det er man gerne vil opnå. Når dette - ikke-kontroversielle - udsagn er sagt, så giver det sig selv, at man opfører sig således at en demonstrations udtryk og formål (og demonstrationers formål er at udtrykke noget) kan opfyldes bedst muligt og ikke omvendt... hvis man da støtter demonstrationens formål. Hvorvidt alkohol hører hjemme i en demonstration afhænger altså fuldstændigt af dels demonstrationens formål og "udtryk" (et ord FAF brugte) samt den kulturelle kontekst (i Danmark vil en øl i en offentlig demonstration f.eks. give et ganske andet indtryk end det vil i f.eks. USA). MEN... alt det handlede kun om "udtrykket" og signal-værdierne (som altså er det demonstrationer er til for: at demonstrere/udtrykke noget). Her kan vi godt blive enige om at det ikke er skide vigtigt i Danmark, hvor det ikke er så kulturelt fordømt at drikke en enkelt øl i offentligheden.
Et helt helt andet spørgsmål er det, at man under ingen omstændigheder - til demoer, på arbejdspladsen, i hjemmet eller noget som helst andet sted - giver sig til at drikke sig beruset eller andet, der nedsætter ens situationsfornemmelse, reaktionsevne, dømmekraft osv. før eller mens man foretager sig noget, hvor disse evner er afgørende for ens egen eller andres sikkerhed. Og en demonstration mod nazisme et sted hvor man ved der er en rissiko for at der dukker nazister op er en sådan situation.
Hvis du undlader at drikke alkohol umiddelbart før du giver dig til at køre bil - fordi du ved at det vil kunne bringe dig selv og andre i fare - så tænker du dig forhåbenligt også om, før du tager til demonstrationer, hvor der er reelle chancer/rissici for at du lige pludselig vil være nødt til at skulle kunne reagere hurtigt og tænke klart - fordi dit eget og andres helbred (eller frihed) kan afhænge af dine handlinger. Det er der altså ikke så meget i, og det burde egentlig heller ikke være kontroversielt.
Bustur til Århus med AFA, kun 50 kroner!
Mere info her: http://projektantifa.dk/nyheder/article … -6-februar
Wow sindsygt nice og billigt....
Folkens, det er fucking billigt det dér! Og man skal ikke bruge mange dage på at udregne at det er langt billigere end at tage toget!
Senest redigeret af Escape (11-01-2010 23:30:42)
bombastic skrev:
Er det så der man får kanelsneglene eller hvordan står det til med det?
bombastic skrev:
Men skal man ikke reservere eller lignende? Det virker som noget mange ville benytte sig af.
Håber der er plads nok til alle, det kunne være fedt med en sort blok, hvor næsten alle antifacister fra hele landet!
Tias skrev:
bombastic skrev:
Mere info her: http://projektantifa.dk/nyheder/article … -6-februarMen skal man ikke reservere eller lignende? Det virker som noget mange ville benytte sig af.
Som de skriver: Onsdag den 27. januar afholdes der info-møde om turen i Folkets Hus på Stengade på Nørrebro. Det foregår klokken 18.00 og er åbent for alle antifascister.
Og jeg er næsten 100% sikker på, at hvis man nu ikke har mulighed for at dukke op til mødet, så skal de nok skrive det på deres hjemmeside hvordan og hvorledes.
@Tias: Tror godt du kan regne med, at der kommer info om tilmelding på Projekt Antifa efter infomødet hvis ikke busserne er fyldt der.. Men hvis I vil være sikre på pladser, så smid da en mail til AFA (afa@antifa.dk) og tilmeld jer allerede nu!
Jeg kan desværre ikke komme.. Skiferie med min skole..
Råb lidt højere for mig!
Meinhof supporter skrev:
Håber der er plads nok til alle, det kunne være fedt med en sort blok, hvor næsten alle antifacister fra hele landet!
Hvis går i sort blok, får du ikke en kanelsnegl!
Meinhof supporter skrev:
Jeg kan godt nok ikke se hvad du vil med en sort blok til den demo der!
Så i stedet for vil jeg sige:
Håber der er plads nok til alle, det kunne være fedt med en stor bred demo, hvor fagforeningsfolk og antifascister af alle slags fra hele landet kom og deltog!
Senest redigeret af Presz (13-01-2010 11:33:52)
Det fede ved den her demo, og hvad fjolserne fra hørefløjen ikke rigtig ser ud til at have forstået, er at de jo ikke kun er ''røde møgunger'' det bakker op om den, men alle som er trætte af tilfældig vold mod uskyldige mennesker...jeg tror vi kan forvente mange familie fædre og husmødre til demo'en