Anarkisme i teori og praksis
Du er ikke logget ind.
Senest redigeret af Karmus (30-05-2010 18:38:21)
Det er nederen, for ville gerne have set den, men har valgt at tage til møde i Enhedslisten i aften.
nogen der evt kan optage den og droppe et torrent link?
supervillain skrev:
nogen der evt kan optage den og droppe et torrent link?
Det er der. Kan ikke huske hvem, men i den tråd der hedder "Nogen andre end mig der skal i biografén i aften" eller sådan noget, er der en der forsøger i hvertfald. Og ligger linket ind i den tråd.
og husk at seede selvom i har downloadet den færdig allerede, det er go' stil at gøre :)
Åh ja for satan! Den skal jeg have optaget. Ja, vi er jo nogle der stadig holder videomaskinen i live;-)
hvor lang tid varer filmen?
Hej det var mig der lovede at prøve at optageå den (upålidelig dvdoptager). Når den er færdig kommer der nok til at gå en 12 timers tid før jeg kan få den oploadet.
Edit:Den vare en time.
Senest redigeret af ateo (11-11-2008 19:51:42)
Jeg kan sagtens optage den, og ligge den ud til download, da jeg har en tv turner i min computer.
Men jeg lover ikke noget 100%, da man har oplevet at teknikken driller :=)
Bastard skrev:
Jeg kan sagtens optage den, og ligge den ud til download, da jeg har en tv turner i min computer.
Men jeg lover ikke noget 100%, da man har oplevet at teknikken driller :=)
Bare prøv....
Hvad synes I om filmen?
arrrrgggghhhh lorte optage program. Når man lige tror at man har patchet et program til ikke længere at være en demo, så er det sgu neder 5 min inde i filmen at få beskeden om at nu stopper optagelsen da det kun er en demo.
Tjah... jeg var så uheldig, at 28 inde i dokumentaren kommer windows med beskeden "Der er ikke mere plads på C drevet" hvilket der er masser af... -.-"
Den film var fantastisk :D
Jeg har optaget den på min harddisk-recorder, så jeg kan godt uploade den. Jeg skal bare lige have overført den og konverteret til et passende format.
Jeg er igang med at overføre den til dvd nu, og jeg uploader den så den er klar til i morgen. kommer ca. til at fylde 4,5 gb eller lidt mindre..
er der nogle der ved om den kommer i DEMOS
Synes at den var pænt skuffene! Synes M. og A. gør det fint, synes bare hele vinklingen er den samme gamle tåreperser, fyldt med klichéer og alt for meget fokus på volden. Der er jo ret begrænset hvor meget den beskriver livet i huset op til rydningen. Jeg synes at det væsentligste mangler; Opturene, nedturene, sammenholdet, uenighederne og måske væsentligst af alt, erfaringerne. Jeg synes det er ærgeligt at man ikke viser, opturene i efteråret hvor bookingpolitiken var blevet slækket og den ene store solidaritetsfest afløste den anden og den positivitet der var kendetegnende for den periode, men også viser hvor modløst, mørkt og affolket huset var til sidst da vi lukkede os om os selv og bare ventede på rydningen. Og ja, som nævnt, erfaringerne.
ateo: 4.5 gb er lidt meget. kan du ikke bruge det her http://www.autogk.me.uk/ til at få den ned på de magiske 700mb?
knophandske: jeg tror ikke det tilsigtede publikum har nogen særlig interesse i erfaringer man har gjort sig i forhold til kampen for ungeren. Det kunne være super blæret hvis der var nogen der gad at skrive en tekst hvor de reflekterede og analyserede over det. Mht til op og nedturene kan jeg ikke sige så meget da jeg hverken boede i ungeren (eller havde daglig gang derinde) eller har set filmen endnu
mvh
Jo det kunne jeg godt, har også brugt det program før, desværre er min computer lige til at lukke op og skide i. den er møg langsom, så hvis jeg kan få den videre til en med en computer med lidt mere kraft kunne det godt ordnes.
Synes den var meget kort.. og som det er sagt mangler den en masse. Hvis den skulle være en film om ungeren skulle den i hvert fald handle mere om den tid hvor ungeren levede og havde plads.. Og netop ikke, som den gør, om den tid det hele fuckede op. Selvfølgelig er det også en reel del af historien.. Det virker bare mere som en film til fam. Danmark, om at de unge i huset skal var søde og rare, end en egentlig film om ungeren.
Ved ikke....
Man var da også lige ved at knibe en tåre da klaveret spillede til den tomme grund, lige efter nedrivningen.
Mindre opdate om 69, i kan hente den i morgen fra rapidshare, hvor den fylder 3,98 gb (rigtig god kvalitet skal jeg sige), eller i kan vente en dag eller to og så hente den på 700mb.. Jeg vil også ligge den ud på det pritaebay, men da min upload er 54 kb/s, ville jeg håbe en anden med en bedre ville gøre det for mig..
ateo hvornår tror du at den er klar såden ca.???
Jeg er i fuld gang med at rippe filmen. Jeg tog den gode kvalitets 2-pass version, så det tager lidt tid for den. Jeg går i seng nu, så jeg kan uploade den i morgen. Og så fylder den 700 mb og skulle være i god kvalitet. Min forbindelse er også god nok til, at det ikke tager voldlang tid at uploade den.
Den store udgave vil være oppe i morgen ved 9 tiden, men det vil være på rapidshare (i kan takke min skole for at den ikke også er på thepiratebay).
Den anden udgave kan der godt komme til at gå en dag eller to med før den kommer ud på nettet..
jeg glæder mig som en barn til juleaften
gaver nu gaver nu gaver nu :)
(ateo thumb up)
Senest redigeret af manhunt2008 (12-11-2008 00:52:08)
Som nævnt i den anden tråd (som allerede er blevet lavet, skam jer!) synes jeg den var rigtigt god. Der var mange aspekter der irriterede mig lidt før og under oplevelsen, men da den var færdig havde jeg genkaldt mig mange ting fra mine gode år i Jagtvej 69 og var fyldt af en ny gejst til at lave kultur i det nye hus og til at tilkæmpe mig nye frirum!
Den glæde varede dog kun indtil jeg tændte mit internet igen og så alle (undtagen her selvfølgeligt) svine den hæder og ære fra og brokke sig over hvordan onde terrorister kan få deres eget hus bare ved at kræve og være voldelige >_< Jeg hader Danmark.
Tias skrev:
Den glæde varede dog kun indtil jeg tændte mit internet igen og så alle (undtagen her selvfølgeligt) svine den hæder og ære fra og brokke sig over hvordan onde terrorister kan få deres eget hus bare ved at kræve og være voldelige >_< Jeg hader Danmark.
Åh, Tias, don't let them get you down :) Der vil altid være folk, der ikke kan se ud over deres egen næsetip og hvis eneste glæde er at hade i flok. Den slags mennesker skal man ikke lade bestemme ens humør :)
(Men hvor, i øvrigt? Har ikke set den omtalt andre steder end her ...)
Jeg har lidt travlt, så jeg har ikke tid til at lave en torrent. Jeg er i gang med at uploade den på http://www.anarkistisk.net/69indefra.avi, og den skulle være oppe et sted mellem kl. 8:30 og 8:35.
En, der har mere tid, må gerne lave en torrent af den, når den er blevet downloadet.
Den kan ses på DRs hjemmeside.
http://rapidshare.com/files/162977690/69.part1.rar
http://rapidshare.com/files/162977691/69.part2.rar
http://rapidshare.com/files/162978926/69.part3.rar
http://rapidshare.com/files/162978928/69.part4.rar
http://rapidshare.com/files/162979691/69.part5.rar
http://rapidshare.com/files/162979693/69.part6.rar
http://rapidshare.com/files/162980123/69.part7.rar
http://rapidshare.com/files/162980125/69.part8.rar
Her er mine udgave af 69 dok. håber i kan bruge det =)
Rasmus U. Pinnerup skrev:
Tias skrev:
Åh, Tias, don't let them get you down :) Der vil altid være folk, der ikke kan se ud over deres egen næsetip og hvis eneste glæde er at hade i flok. Den slags mennesker skal man ikke lade bestemme ens humør :)
(Men hvor, i øvrigt? Har ikke set den omtalt andre steder end her ...)
Behøver du spørge? www.blackmarket.dk :(
Det er bare så uendeligt afkræftende at diskutere med den slags mennesker. Halvdelen er lige blevet gamle nok til at have ejendom i nogen udstrækning og har ædt mediernes fremstilling om at de skal være misundelige og paranoide over for ungdomshuse hvis tilhængere kan flippe skråt og og æde deres biler og lejligheder hver andet sekund, og resten er rendyrket psykopater der mener at alle der ikke er normale (eller "alternative" på deres måde, dvs. hører Volbeat og stemmer DF) skal have tæsk af politiet. Der er et yndigt land..
Man skal ikke debattere på blackmarket's debatforum. Folk er stokkonservative og utroligt reaktionære. De er beviset på, at man sagtens kan høre alternativ musik og se alternativ ud, uden at det på nogen måde afspejler sig i deres holdninger. Det er den slags mennesker, der aldrig ville kunne acceptere deres eget udseende og musiksmag, hvis de levede for 50 år siden.
jeg synes filmen var god, måske en lidt tam slutning og for lidt fokus på alle de fede ting der skete i den periode.
Jeg synes også filmen var god. Ti-fire til ham, der så smukt filosoferer over at sidde i et møg-barrikaderet hus og vente på at slås med panserne, mens resten af verden passer deres arbejde og gør rent i deres huse, mindede mig om alle de gange man har siddet i bzat hus og ventet på rydningen. Udmærkede citater, og også klippene fra møderne var fede. Specielt dem fra D63. Man forstod meget let, at folk griner over politikernes håbløse drejen-rundt-på-tallerkener, eller hvad man nu kalder det.
En ting, som de også er inde på på Modkraft: Politiets uprovokerede adfærd ved Faderhusets menighed var ikke helt tydelig. Som det blev klippet, fremstod det som om 'vi' angreb Faderhuset. Oh well.
Det gjorde ondt langt ind i hjertet at huske den Gorilla Angreb-koncert og de tusinde andre fede stunder i 69, men gav også blod på tanden til at blive ved med at kæmpe for frirum og alternativ kultur. Og jeg kunne sgu stadig smage tåregassen...
Som partsindlæg var den fremragende. 'Vores side' af sagen blev fremstillet rimeligt godt, politikernes mangel på virkelighedssans udstillet godt og grundigt, og generelt var der meget at være tilfreds med. Jeg savnede en lidt tydeligere kronologi, så man virkelig kunne følge med i forhold til hvor man selv var ved de lejligheder.
Meldingen fra min borgerlige halvdel, som faktisk er sosser, er nogenlunde den samme. Han synes den var god, og at Ritts totale inkompetence og jævnt dårlige rådgivning bliver udstillet for hvad den var. Og hele den politiske proces omkring Ungeren bliver fint beskrevet. Elsker Hanne Bech nogle gange, hendes melding om, at nu sku de få fingeren ud på Rådhuset var et fantastisk citat, som vi bør hive frem ved flere lejligheder.
Det er sørgeligt og tragisk, at 'vi' skulle på gaden d. 26.12 og 1-3.03 for at sparke en dialog i gang, samtidig med, at vi hele tiden får at vide, at vi ikke vil den. Det kan Jarlov og OBO jo lige tænke lidt over inden deres næste opkast: At man er nødt til at gå i krig med politiet for at få nogen til at høre ens sag. Det er sgu en falliterklæring fra demokraturets side.
Alt i alt, ti point til 69. Det var en udmærket film, men jeg har ikke fået set "500...," så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag.
jeg synes at det var en rigtig fornuftig film, og man skal have in mente at den ikke er lavet som tribute til ungdomshuset eller brugerne af ungdomshuset, men derimod som et angrab på den politik der bliver ført i københavn i øjeblikket, og som ungeren blev et offer for. Vi ser det jo selv lige udenfor vores vinduer(undtagen de af jer som bor på fyn og i jylland måske). Jeg tror ikke at brugerne af Jagtvej 69 behøver en film der viser deres oplevelser for at huske dem, men som Tias siger, snarere en film som minder dem om hvorfor det nu lige var at de brugte så mange timer i det hus...og så ville det jo ikke være en dårlig ting hvis de blev aktive i det nye hus, for guderne skal vide at der mangler en vis positiv energi...
RIOT FOOTAGE OG MANDAGSMØDE HARDCORE FOLK MED MASKERING DER FORTÆLLER OM BARRIKADER GØR TIL EN SYG FILM
RIOT RIOT RIOT !
MVH,
GEORG FRA OFFENSIV
Filmen kan også ses på; http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=fro … undefined, hvis man ikke har en hurtig internet forbindelse til download. Den er rimelig god kvalitet. Synes personligt at filmen var okay, dog virkede den lidt for person fikseret, hvor jeg mener den skulle have fokuseret mere på handlingerne i og omkring huset!
Sod skrev:
jeg synes at det var en rigtig fornuftig film, og man skal have in mente at den ikke er lavet som tribute til ungdomshuset eller brugerne af ungdomshuset, men derimod som et angrab på den politik der bliver ført i københavn i øjeblikket, og som ungeren blev et offer for. Vi ser det jo selv lige udenfor vores vinduer(undtagen de af jer som bor på fyn og i jylland måske). Jeg tror ikke at brugerne af Jagtvej 69 behøver en film der viser deres oplevelser for at huske dem, men som Tias siger, snarere en film som minder dem om hvorfor det nu lige var at de brugte så mange timer i det hus...og så ville det jo ikke være en dårlig ting hvis de blev aktive i det nye hus, for guderne skal vide at der mangler en vis positiv energi...
Men var den lavet som et angreb på den førte politik? Det så jeg ikke.. Jeg så mere et forsøg på at skildre de sider af livet som aktivist almindelige folk ikke har indblik i - Som instruktøren skriver i starten er den en film han har lavet om sine venner og deres kamp for at bevare og få et ungdomshus.
Gider du iøvrigt ikke maile mig, Sod?
GEORG FRA OFFENSIV>> All coffee and internet and no play makes Georg a dull poster..